Türkiye'nin yükselişi ithal fikirle olmaz. Hiç bir yabancı, Türkün menfaatlerini Türk Milletinin kendisi kadar düşünemez." Başbuğ Alparslan Türkeş

16 Kasım 2019 Cumartesi

Niçin Sentez Değil? - Seyyid Ahmed Arvasi


Batılılaşma etkisiyle İslamcı, Türkçü, Osmanlıcı ve Milliyetçilik gibi adlarla anılan milli düşünce, zamanla Türk-İslam Sentezi şeklinde ortak bir kabule kavuşmuştur. Ancak, bu söyleyiş Arvasi’ye göre bazı zaaflar taşımaktadır. Ahmet Arvasi, meseleyi yeni bir yaklaşımla değerlendirdi. Bu değerlendirme, fikrin çilesini yaşayan Müslüman Türk Anadolu gençliği tarafından büyük bir muhabbetle kabul edildi.
Arvasi, şöyle diyordu: “Din ve milliyet zıt değerler değildir. Bu sebepten sentez, tez ile antitez arasında söz konusu olacağına göre, yıllardan beri kullandığımız Türk-İslam Sentezi yerine Türk-İslam Ülküsü sözü daha uygun olur.”
       
      Arvasi’ye göre, din ve milliyet gibi iki ayrı platformdaki değeri karşılaştırmak, insanımızı birinden birini seçmek yoluna itmek, emperyalistlerin yarım kalan bir oyunu olmuştur. Müslümanları parçalamak isteyen dış güçler ve onların yerli temsilcileri, adı ve sıfatı ne olursa olsun her türlü İslâmi faaliyetten çekinmektedirler. Ahmet Arvasi, bu çekinmeyi şöyle anlatıyor: “Hayretle gördüm ki, bu ülkede Türk kelimesinden ürkenler var. Yine hayretle gördüm ki, bu ülkede İslâm kelimesinden korkanlar var. Ve yine ürpererek gördüm ki, bu ülkede Türk ve İslam kelimelerinin yan yana gelmesinden dehşete kapılan kişi ve çevreler var.”
       
     Türk milletinin milliyetçi kadrolarla yönetilmesi gerektiğini belirten Ahmet Arvasi, milli şuurdan yoksun kadrolara milleti teslim etmenin ihanet olduğunu anlatmaktadır. Milliyetçiliğin kadro ve programı ile daima iktidarda olması gerektiğini, milliyetçi programları iktidardan uzaklaştıranların bölücü veya yabancılaştırılmış kadrolar olduğunu ifade eden Arvasi, milliyetçiliği şöyle anlatmaktadır: “Milliyetçilik, bir milletin, kendi düşmanlarına karşı sürdürdüğü sosyal, kültürel, ekonomik ve politik bağımsızlık savaşı, kendini dış ve iç sömürüye karşı koruma şuur ve çabasıdır. Yani, milletlerin var olma ve yaşama savaşıdır. Meşru bir hak ve şuurdur.”
       
     Milliyetçiliğin sahibinin millet olduğunu, milletin vicdanına aykırı, milli tarihe, milli kültüre ve milli ülkülere ters düşen tarif ve tutuşların milliyetçilik olamayacağını anlatan Arvasi, çağdaş Türk-İslam Ülküsü kavramının Türk milliyetçiliğinin programını özetleyen ‘doktriner’ bir ifade olduğunu belirtmektedir. Türk milliyetçisinin gerçek ambleminin ay yıldızlı bayrak olduğunu belirten Arvasi, ancak Türk tarihi ve destanlarından süzülüp gelen motif ve renklerin milli bayrağımızın gölgesinde ve onu gölgelemeden duran ‘rozet’ ve ‘flama’ halinde taşınabileceğini ifade eder. Arvasi, Türk milliyetçiliğinin en güçlü teminatı olarak Türk ordusunu göstermektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder